Besøg på Glud Skole

Den 7. december var to Tommy Christensen og Kjell Lange fra Glud-Skjold Jagtforening på visit på Glud Skole. Arrangementet skulle vise eleverne i 6. klasse lidt om jagt og vildt. Både Tommy og Kjell havde hunde med og startede arrangementet med at vise eleverne, hvad en jagthund bruges til. Stemningen var god, og eleverne spurgte interesseret ind til hundene. Tommy havde medbragt forskellige vildtarter, som hundene skulle hente på idrætspladsen, og inden da blev der fortalt om og spurgt ind til disse vildtarter.

Der blev også snakket om naturen og om, hvorfor den er vigtig, og hvordan man skal passe på den og de vilde dyr.

Efter hundeopvisningen gik turen i køkkenet, hvor eleverne skulle tilberede vildt. Tommy havde medbragt gråand, fasan, edderfugl, blishøre, hare og krage. I køkkenet skulle eleverne selv plukke, udskære og forberede vildtet. Efter madlavningen var der fællesspisning, som blandt andet bød på fasan i vok, stegte andebryster, helstegt vildand i ovn, harefilet og hare mørbrad.